Net gemist

We hebben terug een heel leerrijke activiteit achter de rug, en mochten rekenen op een mooie opkomst in Aalst.

Voor de afwezigen een paar tips:

Hoe meer beweging inbouwen in dagelijks leven?  

Bij verplaatsingen:
 •         De trap nemen in plaats van de lift.
 •         Door korte verplaatsingen (bijvoorbeeld de bakker) te voet of met de fiets te    doen.
 •         Door via een omweg naar huis te stappen.
 •         Door de wagen verder van uw plaats van bestemming te parkeren.
 •         Door een halte vroeger af te stappen als u met het openbaar vervoer reist. 

Op het werk:
•         Tracht langdurig zitten te onderbreken en ieder half uur recht te staan, even te    wandelen, enkele oefeningen te doen, ...
•         Door al wandelend te telefoneren.  
•         Door de wagen in de verste hoek van de parkeerruimte te plaatsen.
•         Door een uur per dag uw bureaustoel door een zitbal te vervangen.
•         Zet uw printer ver genoeg zodat u moet rechtstaan om uw print te kunnen nemen.

 In  vrije tijd:
 •         Door ‘s avonds eens te wandelen in plaats van TV te kijken of te lezen.
 •         Door met de hond dagelijks te gaan wandelen.
 •         Door te tuinieren.
 •         Door uw auto zelf te wassen in plaats van naar de carwash te gaan.
•         Door samen met uw (klein)kinderen meer te bewegen (ravotten in de tuin, fietsen, 
•         Door rond te wandelen aan de zijlijn, wanneer u op de (klein)kinderen moet wachten tijdens hun sportactiviteiten.
•         Door TV te kijken op een hometrainer of step.
•         Door enkele oefeningen te doen wanneer bijvoorbeeld het eten in de oven staat. •         Hou vaste momenten in uw agenda vrij om bewegingsactiviteiten te doen.
•         Zoek een familielid, vriend(in) of buur om samen te sporten. Dat motiveert.

Raadpleeg eens de website: http://www.zorgtrajectenaalst.be/dib/pdf/Opvolgmapje_def.pdf

haalbaar bewegen thuisVraag gerust naar de folder.



Afdeling Aalst, Ninove & Geraardsbergen
Klapstraat 56
9402 Meerbeke
0478/20.36.45

Diabetes Liga
Diabetes infolijn 0800 96 333
Contacteer ons